Главная страница

 

 

 
 

ՄՈՌԱՑՎԱԾ ԽԱՂԵՐ

Ի՞նչ են ներկայումս խաղում երեխաները: Երբեմն գնդակ, բայց ավելի հաճախ նստած են տանը, կամ ինտերնետ-ակումբներում համակարգչի առաջ, քթերը կպցրած էկրանին: Կամ էլ բակում ինչ-որ տեղ պարծենում են իրենց հեռախոսներով:
Մինչդեռ ավագ սերունդը շատ հետաքրքիր խաղեր էր խաղում: Եկեք վերհիշենք այդ խաղերը: Հերիք թակեք համակարգչի ստեղները, հերիք խաղաք ստրատեգիաներ և վիրտուալ արկածներ, որոնք երեխաներին դաժանացնելուց և հիմարացնելուց բացի ոչինչ չեն կարող տալ:
Մենք ներկայացնում ենք որոշ խաղեր և հույս ունենք, որ դրանք ձեզ կհետաքրքրեն: Եվ այսպես.

ՅՈԹ ՔԱՐ

Սա թիմային խաղ է, թիմերի օպտիմալ կազմը կարող է լինել 3-5 հոգի: Խաղի համար անհրաժեշտ են գնդակ և 7 տափակ, հարթ, մ 5-8 սմ տրամագծով մոտավորապես շրջանաձև քար: Ցանկալի է, որ քարերը լինեն տարբեր չափսի: Գետնին պետք է գծել 25-30 սմ տրամագծով շրջանագիծ: Քարերը շրջանագծի կենտրոնում աշտարակաձև շարվում են իրար վրա:
Շրջանագծից որոշ հեռավորության վրա, օրինակ 4-6 մ գծվում է ստարտի գիծ, ևս մեկ գիծ նույն հեռավորության վրա գծվում է շրջանագծի մյուս կողմում:  Թիմերից մեկը «Քանդող» է, մյուսը «Պահակ»: «Խփող» թիմի անդամները ստարտի գծի վրա կանգնած փորձում են գնդակով հարվածել աշտարակին և քանդել այն: «Պահակ» թիմը կանգնած է շրջանագծի մոտ: Յուրաքանչյուր խաղացող կարող է փորձել մեկ անգամ: Գնդակը կարելի է գլորել կամ նետել: Եթե ոչ մեկին չի հաջողվում քանդել աշտարակը, թիմերի դերերը փոխվում են:

Для содержимого этой страницы требуется более новая версия Adobe Flash Player.

Получить проигрыватель Adobe Flash Player


Աշտարակը քանդելուց հետո սկսվում է խաղի երկրորդ փուլը: Պահակները քարերը դասավորում են   շրջանագծի վրա, վերցնում գնդակը և կանգնում գծերի վրա, իսկ քանդողներն այդ ընթացքում ցրվում են խաղադաշտում: Նրանց նպատակն է վերադասավորել աշտարակը, իսկ պահակները պետք է գնդակով հարվածեն աշտարակը սարքողներին: Բնականաբար, այն քանդողը, որին գնդակով հարվածում են, խաղից դուրս է գալիս: Պահակները իրավունք ունեն  գծերի միջև տարածքը մտնել միայն գնդակը վերցնելու համար: Հաղթում են քանդողները, եթե նրանց հաջողվում է շարել աշտարակը, կամ պահակները, եթե նրանք կարողանում են գնդակով հարվածել բոլոր քանդողներին, նախքան նրանք կավարտեն սարքել աշտարակը: Հաղթող թիմը դառնում է քանդող: Քանդող թիմը հաղթում է նաև այն դեպքում, եթե  թիմի անդամներից մեկին հաջողվում է օդում որսալ գնդակը, երբ այն գետնին չի կպել:

Խաղի որոշ օրենքներ տարբերվում էին, այնպես որ դրանց մասին պետք է նախօրոք պայմանավորվել` կարելի՞ է արդյոք ծածկել աշտարակը շարող խաղացողին, քանդող թիմի քանի՞ անդամ միաժամանակ կարող են լինել ներսում, կամ պահանջվում էր, որ աշտարակը շարելուց հետո քանդողները հասցնեն հաշվել մինչև տասը և այդ ընթացքում աշտարակը չպիտի իրան-իրան փլվի (եթե այն շատ անփույթ են շարել), նախքան նրանց վերջին անդամին գնդակով կհարվածեն:

Դե ինչ գնա՞նք հարմար քարեր գտենք:

 

ԲԱՆԿԱ – ՓԼԱՎ

Եվս մի խաղ, բայց արդեն ոչ թիմային: Խաղի համար պետք են 3 հատ պահածոի դատարկ թիթեղյա տուփ և ամեն խաղացողի համար տափակ քար: Ժամանակին շատ լավ «քարեր» ստացվում էին ապակյա բանկաների պոլիէթիլենի կափարիչներից, որոնց մեջ պինդ խցկում էին կապարի թերթ: Այդպիսի «քարը» ստացվում էր բավական ծանր և միևնույն ժամանակ նրա մի կողմը շատ լավ սահում էր ասֆալտի վրա:
Գետնին պետք է գծել շրջանագիծ, որի կենտրոնում մեկը մյուսի վրա դասավորում են պահածոի տուփերը: Դրանից որոշ հեռավորության վրա (օրինակ, 5-6 մ) գծվում է ստարտի գիծ, դրանց միջև, շրջանագծից մոտ 2 մ հեռավորության վրա ևս մեկ գիծ` պահակի «տան» սահմանը: Խաղացողներից մեկը վիճակահանությամբ դառնում է պահակ, մյուսները հարվածող են: Պահակը կանգնում է շրջանագծի մոտ, հարվածողները ստարտի գծին և փորձում են քարի հարվածով ցրիվ տալ տուփերը: Անհաջող հարվածից հետո հարվածողը պետք է փորձի վերցնել իր քարը` կամ անմիջապես, կամ այն բանից հետո, երբ բոլորը կփորձեն հարվածել: Պահակը կարող է նրանց որսալ տան ներսում, սակայն եթե հարվածողը հասցրել է արդեն վերցնել իր քարը, կամ ոտքը դրել է քարին, նրան արդեն չի կարելի որսալ: Հարվածողը կարող է որքով քարը վեր նետել և որսալ օդում: Քանի դեռ քարը օդում է, հարվածողին չի կարելի բռնել, սակայն անհաջող փորձից հետո նա անմիջապես դառնում է «որսի» օբյեկտ: Հարվածողը քարը վերցնելով կարող է դուրս գալ և նոր փորձ կատարել: Եթե ինչ-որ մեկին հաջողվում է ցրիվ տալ տուփերը, պահակը պետք է դրանք հավաքի և նորից շարի իրար վրա, և այդ ընթացքում տան ներսում գտնվող հարվածողները կարող են դուրս գալ: Սակայն տուփերը շարելուց հետո պահակը կարող է որսալ խաղացողներին, եթե նույնիսկ քարը նրանց ձեռքում է: Դրա համար էլ, հարվածից որքան հեռու ցրվեն տուփերը, այնքան լավ: Բնականաբար, եթե պահակը մեկին որսում է, ապա նա դառնում է պահակ:

 

Առաջիկայում մենք կներկայացնենք ուրիշ խաղեր ևս, օրինակ` Լախտի, Չլիկ-դաստա և այլն: Եթե դուք գիտեք նման խաղեր և ուզում եք ներկայացնել դրանք, կարող եք գրել մեզ և ուղարկել խաղի նկարագրությունը: